Friday, July 27, 2012

Movie Review - The Dark Knight Rises


Christopher Nolan 既作品,再加上係 Batman 三部曲既最終回,The Dark Knight Rises 好睇就必然架喇,所以介紹都係多餘,或者不如先"挑剔"下套戲我個人覺得唔夠完美既地方:


今集片長雖然長達 2 hrs 45 mins,但我覺得其實唔係好夠用,因為劇情太"豐富",實在無乜喘息既空間,好多細節我覺得其實可以交代得詳細D,我其實唔介意睇4個鐘,或者其實佢可以考慮分上下集,不過呢 D 花巧野都唔係好o岩 Nolan's style。唔知係咪因為咁,我覺得今次 Batman / Gotham 面對既威脅太過"大",有少少"玩大左" feel,被 Bane "解放"後既 Gotham 所出現既戒嚴,審判,放逐, etc,硬係覺得有少少脫離現實。

同埋個天牢個概念有 D 唔知佢想點,係咩監獄來? o係邊度? 睇個環境好似o係唔知印度定西藏咁,但之後 Bruce 逃出來之後點解話咁快就可以返番 Gotham - 佢破左產無錢無飛機,城既出入口又 block 晒,究竟係點做得到? 同埋就算個窿係難爬,但成座野睇來"無皇管"咁,唔係好覺有幾難逃走,加上走一個可以放晒其他,作為一個監獄,個設計似乎好有問題。


我雖然唔係醫生,但段估斷左"Pang"骨無理由用手"啪"幾野就啪得番入去,跟住吊幾日繩就無事,Batman 大晒咩...

有一幕成班差人同 Bane 既軍隊紮行馬準備開戰,但忽然無啦啦好似"魔戒"式咁吶喊對衝... 呢套唔係古裝片,對方可是有鎗的,結果未衝到埋去已經有好多件被射低,o個幕成件事比人感覺有點滑稽...


挑完骨頭,講返真正主菜,今集我地見到既 Batman 其實已經唔似之前咁勇猛,我地見到既已經係一個筋疲力竭,心力交瘁既 Batman,Christian Bale 既演技真係好有說服力。戲入面佢唔只一次跌低,起番身,跌低,再起番身。佢為 Gotham 真係已經付出所有,但到臨尾仲話 "Not yet",最後犧牲埋,實在悲壯。臨尾 Gordon 想知佢真正身份,Batman 話: "A hero can be anyone, even a man doing something as simple and reassuring as putting a coat around a young boy's shoulders...",以此作為 Batman 既 last words,我覺得實在頗有意義。我見通常我地呢 D 七,八十後,唔知係咪情意結關係,梗會固執地認為 1989 Tim Burton 拍既 Batman 先係最經典,Michael Keaton 先係 The best Bruce Wayne/Batman 云云。8 年前我都絕對同意,但自從我睇過 Christopher Nolan 既 Batman,我自己好肯定 Christian Bale 先係演得最好既 Bruce Wayne,最好既 Batman,以後提起 Batman,我都會先諗起 Nolan 既系列,因為係我心目中佢先稱得上係經典。Batman 一個咁賺錢既人物,我相信日後肯定難免會重拍又重拍,但希望 Nolan 既 Batman 系列,從此為電影界定下標準,話比人聽:"That's how a superhero movie should be made!"


Nolan's Batman 入面既裝備亦都總係往往可以比到一種 "More than meets the eyes" 既感覺我,睇過之前兩集製作特輯既都知道,所有 Batman 既戰衣,斗蓬,武器,車,其實全部都係真有其物。我記得當年 Batman Begins 做之前,見到架 Batmobile 既造型,"啞啞咋咋"咁,同歷代 Batmobile 一向源用既劃時代+流線形設計背道而馳,心裡面都有保留,之後睇套戲先知原來架 Tumbler 係咁正! 功能同現實感真係遠超歷代 Batmobile。而今集另一個焦點 - The Bat 亦唔例外,從來 Batwing 都係大大架,但 The Bat 反而唔係太大,型態上似蝙蝠+甲蟲,個設計係為左適合o係城市狹窄既空間穿梭,好符合今集動作場面既需要。之前幾套 Batman 電影例牌集集有新戰衣,新車,新武器,一集花巧過一集,但今集 Batman 都係用番舊戰衣, 舊 Batpod。就算上集換戰衣都只係因為現實中要方便演員拍攝時活動既需要。Nolan 呢種不造作,不浮誇既手法亦係點解我咁鍾意佢既 Batman 既原因,佢總係可以將 Batman 既世界好貼近現實咁呈現係我地面前,成件事好 believable!


今集既歹角 Bane,戲入面佢係一個肌肉型+心狠手辣既角色,佢同 Batman 拳頭肉搏個幾場動作戲真係拍得幾 intense。但後尾發現原來佢亦都係一個幾悲情既角色,我覺得佢對 Talia 既愛其實應該描寫多D,咁可以令人更加明白點解佢要為佢做咁多野。

真正"斷背"!

今集另一個矚目角色當然係 Catwoman (雖然成套戲佢從來無自稱/被稱過做 Catwoman),雖然我本身都好鐘意 Anne Hathaway,但我個人覺得佢其實唔係好適合呢個 Catwoman/Selina Kyle 既角色,造型上我略嫌佢頭髮太長,角色上智慧同身手敏捷度都略嫌同我心目中既 Catwoman 仲有少少距離,亦好似少左一份 Catwoman 應有既顛倒眾生既媚態。我個人覺得搵 Kate Beckinsale 或類似氣質既女星做會好好多。另外佢千方百計要得到既所謂"洗底 Program" (Clean Slate),我其實覺得都幾無必要,一來 erase 一個人資料有幾難? 一隻 virus 都做到,何況洗底何須靠 program? 以佢既技能,弄個新身份隱姓埋名有何難?

Kate Beckinsale (left) would've been a better Catwoman/Selina Kyle I think

飾演 Miranda Tate 既女星 Marion Cotillard 其實一早已經有傳話佢係飾演 Talia Al Ghul,不過佢o係所有訪問中都死口否認。其實都明既,如果無諗過佢係 Talia 的話睇o個時確係會幾 surprise,我都係其中一個,不過同樣我覺得如果佢同 Bruce 既感情可以描寫深入 D,而唔係淋一場雨就上床咁簡單,佢臨尾既背叛會顯得更有張力。

Wish there was more of her as Talia

飾演年輕探員 John Blake 既 Joseph Gordon Levitt 亦係一樣,大家睇完都好似一廂情願覺得佢係羅賓,雖然導演之前都誓神劈願話佢既 Batman 電影係唔會有 Robin。但同 Talia Al Ghul 個情況有 D 唔同,我覺得其實導演無講大話,因為 Robin 係戲入面真係無出現過,戲入面 Robin 係 John Blake 既真名 (Robin John Blake),而無話佢係 Dick Grayson,Jason Todd 或者 Tim Drake, 所以佢唔係 Robin。我覺得導演咁樣表達法係想"象徵" John Blake 呢個角色既性質其實就好比 Robin,佢同 Batman 有相同理念,但戲入面佢係以一個熱血警察既身份協助 Batman,唔使戴住面具。戲入面講佢個角色特別 care D 孤兒,其實我覺得咁樣已經係向原著既 Robin 致o左敬 (因為原著三代 Robin 都係孤兒),而唔需要 literally 真係要有個 side-kick 出現。自從 TDK 開始,Batman 一直都好想搵到繼承人,來到今集結尾,我地知道呢個人將會係 John Blake,雖然套戲無確實交代 (亦絕無需要交代),但如果有空間再思考落去,我覺得佢都唔會做 Robin,可能佢會係 Nightwing 都未定,但我個人覺得佢應該會就咁直接成為第二任 Batman... 而睇到臨尾個幕,我領會到個戲名 The Dark Knight Rises 裡面既 Dark Knight 原來唔單止係指 Batman, 原來仲代表左 John Blake,因為佢繼承左 Batman 既遺志,而臨完場一個鏡頭導演更加用 Batcave 地台 "Rise" 起 John Blake 來呼應番個片名,我覺得真係好絕!  唔知有無人同我一樣領會到相同既意思呢?

A hero can be anyone...

今集其實如果獨立咁睇,無可否認係無 The Dark Knight 咁精彩,主要原因我覺得都係因為唔夠時間,亦都可能係因為 TDK 實在好得太緊要,加上 Heath Ledger 演既 Joker 實在太難忘,我諗佢永遠都會被列入 D 類似 Top 10 best movie performance, etc,所以新一集 top 唔到。

但今集個劇情係串連番前兩集,尤其係第一集,所以如果成個系列咁睇,而今集作為整個系列既完結篇,我覺得真係好正,尤其係結尾,真係好 emotional, 睇完令人有種好唏噓既感覺。前兩集 Batman 除左劇情,令我印象最深刻就係對 Bruce 同 Alfred 之間主僕情既描寫,所以點解我話睇"桃姐"不如睇 Batman。Alfred 一直擔當父親既角色,教 Bruce 做人既道理,其中一句相信連小學生都識,顯淺至極既人生哲理 - "Why do we fall?",其實可以話係貫穿三集既背後意義。今集戲入面當 Alfred 道出當年佢自己點樣面對 Bruce 失蹤既日子,我就知到臨尾一定會有 D 情節呼應番,結果真係,而且拍得好感動! Batman 為 Gotham 犧牲,父子兩代人都默默為 Gotham 付出,但最後咁多代 Wayne Family 都要 Alfred 親手埋葬,實在 so sad。最後 Alfred 一如以往到同一地方渡假,去同一咖啡店,結果今次佢既憧憬成真了。Bruce 報以微笑但彼此不相認,但卻深知道對方已 move on,過著更好的生活... 唔係講笑,我寫到呢度諗番起都有 D 眼濕濕,當時加埋 Hans Zimmer 既配樂,我實在諗唔到一個更有遺憾美既結局! 導演又再一次令我大開眼界!


同埋如果你再用"Inception 既方式"去諗,其實可以理解o個一幕都只係 Alfred 幻想出來,佢當時係無真正見到 Bruce。雖然我地知道 Bruce 其實六個月前已整好 The Bat 既 Auto-pilot,但我地亦見到 Batman 離炸彈爆炸幾秒前仲o係 The Bat 入面,所以其實真係任你點諗都得... 不過無論係點真係一 D 都唔重要,最重要係導演比我地知道佢既 Batman 旅程已經真真正正來到一個終結,無後路,無伏線,而且配以一個咁圓滿既結局,作為 fans,我地即使不捨但或者都應該真係要 move on 了...

以下係導演 Christopher Nolan 對 Batman 系列既"道別信",寫得幾感性:
Christopher Nolan's Goodbye to the Batman Franchise


Rating: 4.5/5

睇完戲既當晚就突然得悉美國 Colorado 一間戲院播放 TDKR 途中發生冷血鎗擊案,真係好震驚,真係唔明點解呢個世界會發生呢 D 事,仲話o係兇徒屋企搵到 Batman 面具同海報。我諗導演,所有演員,台前幕後工作人員都唔想見到呢 D 事發生,希望所有死難者都得到安息,my condolences goes to all their families and love ones...


另外無意中睇到以下呢篇影評,我自問真係無作者咁好聯想力,亦無佢咁有政治意識,有 D 地方我覺得佢真係諗多左,但入面既見解確係寫得幾o岩,幾 interesting,香港人絕對應該一看!
夜神起義 - 一篇關於香港淪陷的寓言

5 comments:

  1. 個天牢咁流可能都係因為迫住要佩合Why do we fall, 同埋要俾佢rise...

    ReplyDelete
  2. (點解我係Unknown... 我係Mic!)

    我發覺之前睇得越少相關資訊,就越Enjoy呢套戲。好似我咁,我無expect過套戲有羅賓,唔知挖屎喇股「正史」入面有個女,無留意製作期的花邊新聞... 所以我睇時係充滿驚喜的

    對個監獄,我有以下睇法: 首先呢個唔係凡夫俗子0既一般監獄,唔係要困住你唔俾你走,而係進一步的精神折磨,一個從來都無人爬得走的監獄,令獄中人/逃獄者不斷活在懷有丁點希望而又幻想破滅的循環,除了生存在黑暗中,更令佢地精神不斷推向絕望。亦都因為套戲唔夠時間,我諗導演想簡化個逃獄方法至「跳得過舊石就當你贏」,然後再仔細交待佢點樣屢敗屢戰克服呢一步。而我亦都好鐘意呢個監獄設計,因為佢唔可以係現代化,要配合影武集團富歷史抗爭0既古舊風情,深長0既石階天井,除0左望上去時令人有種「痴線點排到上去」0既絕望感嘆,逃走時可以俾人叫佢"Rise",都係一個震撼的感動位。

    ReplyDelete
    Replies
    1. 可能你要login google先show到名...
      正! 睇完你既見解我會appreiate個天牢多D,好想快D Blu-ray睇多次!

      Delete
  3. I like Batman's 老僕人 and Morgan Freeman :D

    ReplyDelete
  4. 路過見到你o既分析我都想搭句訕
    其實我覺得個天牢既另一個意義係Bruce佢本身係跌左落井遇到蝙蝠所以先會揀Bat黎做Symbol,首先呢點係Batman出身o既其中重要o既一點
    而Alfred講左句"you only see one end to your journey",Batman永遠都藏身於地底甚至死,而當佢爬番出黎其實可以話佢擺脫到作為Batman o既束縛
    而天牢o既蝙蝠作為一個symbol將天牢同Bruce家o既井連埋,爬番出黎可以話佢真真正正從過去中move on

    ReplyDelete